året 2014

i Januari fotade jag mycket porträtt på mig själv. Jag köpte äntligen en snowboard. Vi var med familjen till tammerfors. Jessica och jag firade Rackaralex födelsedag. Axel och jag filmade mycket med gopro. Axel fyllde år. iisa och jag fotade en del men annars hände inte så mycket speciellt denna månad, men den var iallafall mysig.
i februari åkte jag snowboard. Fotade fortfarande mycket porträtt men lite intressantare bilder blev det. Det var alla hjärtans dag. Jag sov över med iisa och så var vi på besök till mediassistent linjen. Jag lyssnade mest på Daniel Adams Ray och Melissa Horn.
Jag fotade verkligen massor, men med helt utan inspiration och motivation, detta blev nästan jobbigt ett tag och jag var tvungen att ta en liten paus från kameran. Jag fick ett nytt objektiv. Fotade med iisa ute. Uppträdde tillsammans med Jenni i skolan.
Jag for till Levi tillsammans med iisa och åkte snowboard och hade jätteroligt. Emilia fyllde år. Det blev varmare. Jag fick veta att Daniel skulle uppträda i Jakobstad. Firade påsk i malax. började vara på köklot.
Jag fyllde 16 och hade kalas. Firade valborh och 1 maj tillsammans med Jenni, iisa och Lumia. Träffade vår hund freddy första gången. Det snöade! firade mommo och gjorde blomkransar med Jenna. Planerade staffettkarnevalen med de andra hejarklacksledarna. For på staffettkarnevalen och vann bästa hejarklack. Hade programeftermiddag i skolan och filmade en rolig video på stan med andra från årskursen.
Slutade högstadiet (31 maj). Firade skolavslutning med Emilia, Sofia, Emmi A, Ida, Linn, Jessica och några fler. Hade ett roligt och oförglömligt dygn på Emilias villa med flickorna från 9F. Var på stan med Jenna. Jobbade i glasskiosk. Var på skriba läger och blev konfirmerad. Hade en rolig kväll efter konfirmationen. Fick ny kamera utrustning till konfirmationspresent av familjen och fotade därför maaasssoor. Var mycket på köklot och körde båt med axel. Firade midsommar i lappland.
spenderade mycket tid i köklot, körde båt och mådde bra. Spelade fotboll och hade en grillkväll med fotbollslaget. Såg Daniel Adams Ray live och fick prata med honom efteråt, en av de 3 bästa dagarna på året. Har pratat och skrivit om denhär konserten 1000 gånger efteråt. Sov på Emilias villa igen med samma gäng. Var på Åminne någon gång.
var på resa till Sverige med familjen och såg bl.a. Linnea Henriksson och Timbuktu live. Tog bild med timbuktu, for till ullared och bilade mycket genom sverige. Var med Emilia, Sofia, Ida och Hanna. Var på Linn och Heidis konfirmationskaffe. Var på kräftskiva. Körde båt.Firade villaavslutning i köklot med Amanda.
gick i nya skolan. Var mycket med Ida. fotade med Jessica. Spelade fotboll. Första snön kom. Hade en rolig dag med Matilda.
Fotade med Emilia. Var till malax. Shoppade i helsingfors med Jessica och sov hos Jenna. Hittade en Veronica Maggio plansch i helsingfors.
firade halloween. läste på prov. Sov över med Emilia, Matilda och Hanna. Fotade på know how mässan. Såg Veronica Maggio live första gången någonsin. Var på fotbollsavslutning.
Vann en gopro. Köpte julklappar. Fick jullov. Fotade med Natalie. Det kom mycket snö. Firade Jul. Var mycket med familjen. Fotade lite med Jessica.. och det var mitt år, Gott nytt år på er! kommer snart en sammanfattning i filmform också! :) /Anna