daniel adams ray

hej! igår var det ju inte riktigt vilken dag som helst! Jannike och Jag startade från oss halv 5 tiden och körde mot Jakobstad. Då vi kom fram gick vi och åt glass med våra familjer och sedan började vi så småningom köa till Daniel Adams Ray. Klockan 7 var det insläpp och så gick vi in då. Jag träffade Aurora, Fanny, Hanna och Michelle och så stod jag med dem då längst fram vid kravallstaketet. Någon halvtimme före konserten skulle börja gick Daniel ut genom en dörr och det var första gången någonsin som jag såg han och jag blev så himla glad och energisk! sedan var klockan 5 före 8 och vi var helt sjukt taggade och uppspelta och mitt hjärta dunkade så himla hårt! några minuter efter 8 kom Daniel in på scene och så började de spela och första låten var "svart" och sedan rullade det på, vi dansade, sjöng, ropade, skrattade, filmade och hade så himla roligt! jag stod och funderade om detta verkligen händer på riktigt och det gjorde det verkligen! sedan före de spelade "babbelover" så började han prata om sverigedemokrater och sådant (babbelover handlar om det) och daniel sa att han vet inte hur pass insatta vi är i vad som händer på andra sidan viken (i sverige) och vi skrek "soran ismael är en fucking jäkla hjälte" och då såg Daniel förvånat på oss och sa "iallafall är det nån som har koll", vilket var jättekul ^^ sedan sjöng de då sista låten och så gick de ut från scenen och så klappade vi länge och så kom de tillbaka och vi började ropa "mister cool, mister cool ..." och de i bandet började viska lite med varann så när daniel kommit in tillbaka och rappat "längst fram i taxin" så kom han till oss med micken och så sa vi igen mistercooool o så rappade han den och tackade sedan för låttipset. sedan sjöng han några låtar till och sedan så freestylade han också lite!! vilket var gaaaaalet niiiice, att höra år 2005 s vinnare i SM freestylerap, freestyla live är ju något man nu får bocka av på sin "innan jag dör ska jag..." lista!! sedan var konserten tyvärr slut och vi gick och väntade en stund och sedan kom han då och gav autografer osv, jag hade med hans skivor som han signerade med sin sjukt snygga autograf! Jenna var också med på konserten så hon tog bild på mig och Daniel och sedan gick jag vi bort en stund och pratade med dem som spelar på daniels konserter och de var så himla roliga och snälla! några av bilderna här uppe är nog på dem! sedan när kön försvunnit gick jag och prata med Daniel och berättade lite olika saker för honom osv.... och han verkade bli jätteglad och jag fick en kram och mera bilder tillsammans med honom och han verkade så himla ödjmuk och nice! så himla perfekt människa så det finns inte! och sedan var det slut och jannike och jag körde hem. Jag ska absolut fara och se Daniel fler gånger! Det måste jag! han är en sån jäkla duktig och grym live artist och hela showen är så himla häftig! denhär dagen kommer jag verkligen inte glömma i första taget! tack big danne/gubben i lådan/mister cool osv... (idag blev det väldigt lång text...) /Anna
#1 / / Lisa:

Åh han är så himla bra live!!! Och så otroligt trevlig!

Svar: Jaa herregud verkligen! Så himla fin personlighet!
Anna

#2 / / Julia :

Stört bra bilder! Väldigt imponerad, mina publikhavsbilder blir alltid svindåliga, hehe. Måste varit grymt att se honom live för övrigt, han har gjort mycket bra musik!