före och efter PhotoShop - Dåliga Exempel

Har ett tag tänkt göra såndär "före & efter redigering" s inlägg och här är då några exempel som jag gjort vartefter jag redigerat gamla bilder (3 av 4 bilder är fotade mellan 2011 och 2012) . Egentligen är det här 4 bedrövliga eländiga exempel eftersom jag inte alls är nöjd med dem och någonting man inte är nöjd med känns inte bra att publicera men kände ändå på något vis att jag ville lägga upp dem, kanske så jag i framtiden ska kunna gå tillbaka och se hur dålig jag var på att redigera och glädjas över att jag blivit bättre även om jag inte alls var så jätte dålig förut som jag då kanske tror och även om jag inte alls gått framåt som jag då kanske tror, men för att på något vis ge lite glädje åt mitt framtida jag. Som en present från mig, till mig! ..... förstår egentligen inte riktigt vad jag skriver om, klockan är i skrivande stund 00:40 och allt jag skriver blir dåligt och obegripligt, precis som det här inlägget... gonatt! /anna